AmgAmg | Publicitate pe radio vs. publicitate pe internet: care e cea mai buna?
15464
post-template-default,single,single-post,postid-15464,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Publicitate pe radio vs. publicitate pe internet: care e cea mai buna?

Publicitate pe radio vs. publicitate pe internet: care e cea mai buna?

Desi expertii de marketing recomanda atat folosirea modalitatilor de promovare online, cat si publicitate pe radio, intr-o strategie mixta, uneori, realitatea economica a unei afaceri nu ii permite sa opteze pentru ambele, fiind nevoita sa aleaga doar una.

Daca aceasta este si situatia ta, recomandarea noastra se indreapta spre acordarea unui buget minim spre online, in special daca deja ai o prezenta destul de mare in acest mediu, si canalizarea unei sume mai mari de bani spre publicitate pe radio.

Prin ce difera aceste doua tipuri de publicitate?

Spre deosebire de publicitatea online, reclama pe radio nu permite consumatorului sa aiba un control atat de ridicat si sa ignore mesajul tau. Astfel, vei avea ocazia ca, in 15, 30 sau 60 de secunde sa ii poti explica acestuia cine esti si de ce ar trebui sa aleaga produsele sau serviciile tale, intr-un mod suficient de convingator incat sa ii castigi increderea.

Cea mai mare problema cu care se confrunta o astfel de alegere este costul, insa. De la sine inteles ca publicitatea pe radio este mai scumpa decat cea online, insa rezultatele pot fi net superioare. Pentru o afacere mica este destul de greu sa acorde un buget ridicat unei reclame pe radio, iar o frecventa mai mica sau o campanie prea scurta s-ar putea sa nu obtina rezultatele dorite, astfel incat rezultatele sa nu fie cele asteptate. De aceea, o analiza de marketing din partea unui specialist ar putea sa te ajute sa eviti o catastrofa economica. Desigur, din pacate, si serviciile acestuia costa, insa te-ar putea scuti de niste pierderi economice mult mai mari sau, dimpotriva, ar putea sa aduca niste castiguri exceptionale cu un buget minim.

Intr-un studiu recent, AdAge a aratat ca, pentru fiecare 1$ investit in publicitate pe radio, s-a castigat, in medie, 6$ pentru afacere. Desigur, difera piata de desfacere, studiul fiind facut in SUA, insa ideea de baza ramane aceeasi: o reclama bine facuta si aplicata poate genera castiguri substantiale pentru o afacere.

Asadar, daca bugetul iti permite, este recomandat sa incerci publicitate pe radio, nu doar pentru a creste veniturile afacerii tale, ci si pentru a atinge clienti potentiali noi, a le reaminti celor vechi ca inca esti acolo si faci o treaba buna sau pentru a lansa cele mai noi oferte. Poti reduce la minimum activitatile online, astfel incat sa nu depasesti bugetul de marketing, insa fara a renunta la publicitatea online pentru cea pe radio. Un mix intre cele doua – ba, chiar, impletit cu alte tipuri de promovari, daca iti poti permite acest lucru, este o alegere ideala pentru orice afacere. Astfel, te vei asigura ca nu vei rata nici un potential client, indiferent de mediul pe care il prefera acesta, si ca vei obtine un maxim de succes, investind un minim de bani.

No Comments

Post A Comment