01 mai Cat de frecvent ar trebui sa ai publicitate pe radio?
Pentru o afacere mica, bugetul dedicat publicitatii este, de multe ori, calculat la limita. De aceea, atunci cand se decide in strategia de promovare sa se foloseasca reclama pe radio, unde frecventa difuzarii este un factor economic si de marketing decizional, apare inevitabila intrebare „Cat de des ar trebui sa fie difuzata aceasta?”
In general, daca alegi o anumita schema de publicitate pe radio si nu obtii nici un rezultat, este posibil ca aceasta sa ramana situatia, chiar daca reclama ar fi difuzata pentru totdeauna. In acest caz, se recomanda retragerea acesteia cat mai repede – ideal, chiar dupa prima difuzare – si sa se reverifice proiectul, pentru a se vedea si corecta ce nu a mers. Pentru a genera raspunsuri din partea consumatorilor, este necesar sa construiesti o intreaga dorinta in mintea acestora, actiune care se face si prin folosirea frecventei de difuzare.
Cum poti testa care este frecventa potrivita pentru publicitate pe radio?
Pentru a testa o reclama pe radio, recomandam difuzarea a 20 spot-uri pe saptamana, in cadrul aceleiasi emisiuni. Uneori, este suficienta si o perioada de 5 zile pe saptamana pentru a putea intelege daca reclama este functionala sau nu.
Care este durata optima de succes a unei campanii pe radio?
Pentru succesul unei campanii de publicitate la radio recomandam un minim de 3 luni consecutive, cu o frecventa de minim 6 difuzari zilnice si un spot cu durata de 15-20 secunde. In functie de specificul campaniei si de profilul clientului, promovarea va fi fie pe o frecventa a unui oras, fie pe o regiune, fie pe mai multe regiuni sau chiar pe emisia nationala.
Succesul unei reclame depinde, insa si de intreaga campanie de marketing din jurul ei. Cele mai bune rezultate se obtin daca aceasta este sustinuta si de alte suporturi de promovare, precum afisele publicitare din statiile mijloacelor de transport in comun, pentru care se recomanda o amplasare de o luna inainte de a decide daca se obtin rezultate de pe urma ei sau nu. Daca, de exemplu, vei combina aceste doua tipuri de reclama, te poti astepta la un impact mai mare al brandului tau in randul consumatorilor, acestora fiindu-le mult mai usor sa retina mesajul daca il aud in format audio si apoi il citesc si il asociaza cu o imagine.
Ce strategii de frecventa pentru publicitate pe radio exista?
Deoarece costurile pentru publicitate pe radio nu sunt tocmai de neglijat, reclama ta ar trebui sa fie insotita de o strategie complexa si bine pusa la punct. Exista multe tipuri de strategii de marketing in acest sens, insa, ca in orice domeniu, creativitatea este cea care face diferenta intre ratele de succes dintre diferite reclame care adopta abordari diferite.
Unele dintre aceste strategii implica o concentrare a atentiei pe realizarea unei reclame pentru publicitate pe radio in cursul unui sezon, altele pe un „blitz trimestrial” – aceasta fiind una dintre metodele cele mai des intalnite – unde frecventa este relativ constanta si asigura o acoperire pe intregul an. „Abordarea Seesaw” este un alt tip de strategie, care presupune o frecventa ridicata in prima saptamana, urmata de o frecventa mai scazuta pentru restul perioadei. De asemeni, exista multe alte tipuri de strategii.
Indiferent ce strategie a frecventei de difuzare pentru reclama pe radio alegi, tine minte ca aceasta ar trebui sa depinda, in totalitate, de preferintele clientului tau mediu si nu de ale tale. De aceea, asigura-te ca alegi frecventa optima pentru afacerea ta si asigura-ti succesul reclamei pe radio in randul consumatorilor, chiar daca aceasta s-ar putea sa nu fie chiar cea la care te-ai gandit. Daca esti nesigur, cel mai bine este sa apelezi la o echipa de profesionisti care sa se ocupe de aceste aspecte in locul tau, astfel incat sa nu arunci banii pe geam, din cauza unor greseli de nestiinta.
No Comments