Cum poate publicitatea pe radio sa stimuleze o afacere? - AmgAmg
15460
post-template-default,single,single-post,postid-15460,single-format-standard,bridge-core-3.0.2,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-28.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.9.0,vc_responsive

Cum poate publicitatea pe radio sa stimuleze o afacere?

Cum poate publicitatea pe radio sa stimuleze o afacere?

Publicitatea pe radio iti permite sa livrezi potentialilor clienti un mesaj scurt, insa cu impact puternic. In articolul „10 motive ca sa investesti in publicitate pe radio”,  am prezentat cateva dintre avantajele pe care aceasta metoda de promovare le poate aduce unei afaceri, insa, in cel de astazi, vom intra in detalii mai complexe, care te pot ajuta sa obtii o imagine mai ampla asupra acestui aspect.

Poti scrie si produce reclama care sa serveasca pentru publicitate singur/a sau poti apela la specialisti, asa cum si noi am recomandat in articolul Cum sa creezi o reclama pe radio eficienta?”, pentru a fi sigur/a ca obtii un efect corect profesional si ca nu vei investi banii fara a obtine rezultate. Urmatorul pas este sa identifici statia de radio care se potriveste cel mai bine cu plaja dorita de clienti. Mai mult, cu putin noroc, poate gasesti chiar un DJ care sa o promoveze in cadrul unei emisiuni de larga audienta,  astfel incat impactul sa fie unul maxim.

Cat costa publicitatea pe radio?

Costul unei reclame pe radio de 15, 30 sau 60 de secunde depinde de postul de radio ales, frecventa cu care aceasta va fi difuzata si momentul zilei in care acest lucru va avea loc. Unele perioade ale zilei, precum dimineata sau seara, sunt mai scumpe decat altele, deoarece atunci este momentul in care se atinge varful maxim de audienta, spre deosebire de noaptea tarziu sau dupa-amiaza.

Pe langa costurile de promovare a reclamei pe radio, este nevoie sa iei in considerare si cele de productie, indiferent daca decizi sa iti pui creativitatea la bataie si sa o creezi tu sau sa apelezi la o echipa de profesionisti. Acestea vor fi determinate de efectele de sunet folosite, cele muzicale, utilizarea unor voci profesioniste sau cunoscute sau ale unor amatori si, desigur, cele de inregistrare propriu-zisa, ca inchirierea unui studio.

Ce este important de retinut, insa, e ca nu vei cumpara o simpla reclama pe radio, ci vei cumpara audienta. Asadar, va trebui sa pui in balanta costurile achizitiei cu efectele scontate asupra afacerii tale, astfel incat, la final, sa fie o actiune benefica pentru tine.

Publicitatea pe radio poate avea efecte fantastice…

…daca totul merge bine! Ceea ce face atat de recomandata publicitatea pe radio pentru o afacere este posibilitatea de a ajunge la un public-tinta pe care, de altfel, nu ai fi avut cum sa il accesezi.

Unii oameni de marketing se refera la acest mod de reclama ca la un „mediu al Cenusaresei”, deoarece poti obtine rezultate spectaculoase daca totul este atent studiat si ales potrivit, incepand de la copywriting si pana la alegerea postului de radio si a orelor de difuzare. Sau, din contra, poate fi un esec total. In orice caz, contractarea unei echipe de profesionisti ar trebui sa impiedice posibilitatea acestui ultim eveniment.

Totusi, cu suficienta atentie, orice afacere poate sa inregistreze un boost cel putin moderat in vanzari prin publicitate pe radio, astfel incat ar trebui sa iei serios in considerare aceasta posibilitate in strategia ta de marketing, fie si pentru a iti prezenta ultimele reduceri sau pentru a iti anunta viitori clienti ca existi si ca ii astepti sa vada serviciile sau produsele pe care le oferi.

No Comments

Post A Comment