Cum sa creezi o reclama eficienta pe radio? - AmgAmg
15436
post-template-default,single,single-post,postid-15436,single-format-standard,bridge-core-3.0.2,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-28.8,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.9.0,vc_responsive

Cum sa creezi o reclama eficienta pe radio?

Cum sa creezi o reclama eficienta pe radio?

Cum sa creezi o reclama  eficienta pe radio?

Advertising-ul este un domeniu fascinant, in care creativitatea si semnatura unica sunt cele care fac diferenta, iar publicitatea pe radio nu se dezice de la aceasta regula. Totusi, acestea nu sunt suficiente, in spatele celor mai reusite campanii de acest tip aflandu-se secrete ale succesului cunoscute de catre profesionisti.

Procesul creativ incepe, intotdeauna, cu o analiza bine facuta a publicului tinta si cu un brainstorming de idei asupra celor mai bune abordari pe care le poate avea produsul.

Pentru a face acest lucru, este nevoie sa tii cont de tipologia clientilor tai, de ofertele pe care le are brandul si rezultatele dorite, dar si de pozitionarea competitorilor pe piata si de rezultatele obtinute pana in acel moment, cu ocazia altor campanii de promovare. Un brand care nu isi cunoaste publicul cat mai bine este un brand pentru care sansele de reusita sunt minime.

Dupa brainstorming, vei avea o lista de posibile abordari si strategii, pe care o vei reduce si o vei inchega intr-una singura – cea mai buna pentru brandul, bugetul si cumparatorii tai.

Desi costisitoare si enervant de lungi, perioadele de testare si analiza sunt cele care fac diferenta intre o campanie de publicitate pe radio de succes si una care este un esec.

Oricat de bun profesionist ar fi un om, el nu poate decat presupune impactul pe care il va avea o anumita miscare de marketing asupra pietei de desfacere a produsului pe care il promoveaza. De aceea, este nevoie sa se efectueze anumite teste si analize care sa il ajute sa aleaga cele mai bune abordari, tehnici si metode de promovare pentru un brand.

Abia dupa ce aceasta etapa a fost incheiata, putem trece la partea cu adevarat distractiva a realizarii unui spot de radio.

Este important sa nu irosesti timpul posibililor clienti si sa vii cu un plus de valoare.

Nici un capitol nu este la fel de important ca imaginea unui produs, in afara de calitatea lui. De aceea, investeste bani suficienti in cooptarea in echipa a unui copywriter bun si a unei voci talentate. Degeaba produsul pe care il promovezi este extraordinar, daca „ambalajul” sau face posibilii clienti sa se gandeasca de doua ori inainte sa ii dea o sansa. La fel ca si in oricare alt capitol al vietii, mai ales in marketing, prima impresie conteaza.

Vocea folosita si continutul reclamei sunt cele care determina daca aceasta place sau nu unei persoane si sunt direct responsabile de impactul pe care reclama pe radio il va avea asupra vanzarilor.

Nu doar in reclame, ci in general este important sa scoti in evidenta ceea ce te diferentiaza de alti competitori.

Intr-o mare de servicii, ceea ce le diferentiaza este semnatura unica pe care o au. De exemplu, preferi un anumit brand de paine pentru prospetimea acesteia sau poate pentru ambalajul ei deosebit: ceea ce te-a facut sa o alegi pe ea dintr-o multitudine de alte branduri de paine este acel „ceva” care te-a facut sa consideri ca ea se potriveste preferintelor tale.

Reclama pe radio nu face rabat de la aceasta regula si, mai ales aici, ar trebui sa evidentiezi raspunsul la o intrebare pe care sa ti-o adresezi: „De ce ar alege o persoana tocmai brandul tau?”

O balanta echilibrata intre emotie si logica, creativ si practic, poate influenta foarte mult rezultatele finale.

Studiile au aratat ca deciziile cumparatorilor se bazeaza atat pe influenta emotionala a unei reclame, cat si pe cea logica, arareori luandu-se in considerare doar un element. Nu de putine ori, desi cumparatorul a fost prins in plasa emotiilor, astfel incat a decis sa achizitioneze un anumit produs, acesta a decis sa faca si o analiza logica si rationala asupra deciziei de cumparare, chiar inainte de a da curs tentatiei.

Oferindu-i acestuia un motiv practic pentru care are nevoie de produsul sau de servciiul pe care il promovezi in publicitate la radio poti influenta decizia finala a acestuia, ajutandu-l sa te aleaga.

Exista, desigur, multe alte secrete pentru a face o reclama de radio reusita, insa pasii prezentati aici sunt esentiali pentru fiecare produs sau serviciu care doreste sa aiba o campanie de advertising bine pusa la punct si cu impact mare. Fiind un domeniu fluctuant, accentul se pune pe creativitate si unicitate, insa tehnicile folosite sunt cele care aduc garantia succesului, la un loc cu o cunoastere cat mai buna a publicului tinta.

No Comments

Post A Comment